שיעורי יוגה

בכל שבוע יעלו לכאן שיעורים, טכניקות ותרגולים שלי שאחלוק איתכם, ומטרתם לשפר את הבריאות הפיזית והמנטלית שלכם, להעלות את רמת האנרגיה בגוף ולהביא אתכם לגירסא טובה יותר שלכם.

את שיעורי היוגה אני מתאימה לרמות תרגול שונות, ככה שתראו מה מתאים לכם לבצע ותעשו את ההתאמות בהתאם לרמה ולגוף שלכם, חשוב מאוד לא להגיע לכאב! 

אין בעיה עם מאמץ של שרירים או מאמץ מנטלי, אבל אם זה כאב של  מתיחה מוגזמת מפרק או גיד יש לעצור ולקחת צעד אחורה ככה שנגיע לכמעט של קצה גבול היכולת שלנו, ללא עומס.

ברכת השמש

תרגול ויניאסה קצר המשלב בתוכו את ברכת השמש. התרגול מעורר, מחזק ומגמיש את הגוף ויחד עם זאת מרגיע, מאזן ומפקס את המיינד. רשימת היתרונות שלה ארוכה היא מעוררת את הגוף ועם זאת עוזרת לשחרר ולהפיג מתח נפשי. מחזקת חגורת כתפיים, זרועות, רגליים. מותחת כתפיים, שרירי ירכיים אחוריות, ידיים. משפרת עיכול, מקלה כאבי ראש, כאבי גב ועייפות.

שיפור פעילות מערכת העיכול

כתוצאה מאורח החיים המודרני הרבה מאיתנו סובלים מבעיות במערכת העיכול, מערכת העיכול היא המערכת המקשרת בין החוץ לפנים. דרכה אנו מסוגלים לספק לגופנו את הרכיבים שהוא צריך על מנת להתקיים, וכמובן להוציא את מה שלא מועיל עבורנו. באמצעות התנוחה הפשוטה הזו נוכל לשפר את הספיגה של החומרים המעוילים לגוף והוצאה טובה יותר למזיקים לנו.

תרגול נשימה לניקוי וחידוש האנרגיה

יתרונות כלליים: מפעיל ומחזק את הסרעפת, הבטן, הטחול, הלבלב, הלב והכבד. משחרר רעלים מהריאות, משפר את העיכול ומנקה את הסינוסים. אתם יכולים להתאים את חוזק ועוצמת הנשיפה לגוף שלכם, כך שהטווח הוא מאוד רחב, יכולים לנשוף חזק/ חלש יותר ממה שמודגם בסרטון וכן לתרגל בסבב אחד 60 נשימות של קאפלאבטי, ניתן לבצע 3 סבבים.

סוגי שיעורי יוגה שתעברו

שיעורי היוגה שאני נוהגת ואוהבת להעביר הם דינאמיים ומשתנים בכל פעם, אך ישנם עקרונות חשובים ביותר המשותפים לכל השיעורים.

  • כמעט בכל שיעור אני משלבת בין השיטות ויניאסה, האשטנגה והאטה, מה שמשתנה בין שיוער לשיעור זה אחוז השימוש בכל שיטה, כך שנוצר שיעור ב"עצימות גבוהה" וכאלו של יוגה רכה ועדינה יותר.
  • עקרון שני שאולי הכי חשוב בכל תרגול זה הנשימה, הדגש העיקרי עבורי באופן אישי ושאני משתדלת להעביר לאנשים שמתרגלים איתי הוא הסנכרון בין תנועה לנשימה. 

ואפשר לומר שזו כל היוגה על רגל אחת, כמובן כמו בכל דבר בחיים החלק המאתגר והכיפי יותר של האימרה הזו הוא ביישום.

  •  יוגה משהו שמיועד לכולם, גם אם לא מצאתם שיעור שמתאים לכם עדיין, אל תתייאשו. יש היום מלאאאא סוגים ושיעורים, מורים שונים עם גישות וטכניקות שונות ואני בטוחה שברגע שתמצאו את המורה/גישה/שיטה שטובה לכם אתם תראו קסמים קורים לכם בחיים, בגוף ופנימה.
  • בהמשך לסעיף הקודם, חשוב לי לומר גם כאן שלא ממש משנה מה היכולות הפיזיות שלכם, כמה אתם גמישים או לא, יוגה היא קודם כל עבודה פנימית, תודעתית. אז מניסיון, גם אם הרגל מגיעה למאחורי הראש או שתיהן, או שאתם ממש רחוקים מזה, כל זה פשוט לא רלוונטי כל עוד אתם עושים עבודה פנימית נכונה ומיטיבה וכל עוד אתם מתרגלים את שריר תשומת הלב שלכם להיות במקום שאתם רוצים שיהיה. 

כי כמו שאמרתי עיקר העבודה ביוגה היא פנימית, אז שימו לב שאתם מתעסקים בכאן ועכשיו, בהתבוננות על עצמכם ועל התרגול שלכם, לא בהשוואות, תחרות, ביקורת או שיפוט, כל אלו לא רלוונטיים בעליל אם רצונכם הוא ליצור את הגירסא הטובה ביותר שלכם. כי האדם היחיד שאתם צריכים להשוות אתכם אליו הוא העבר שלכם וכך תדעו את מה תרצו לשנות או לשמר עבור עצמכם.

  • יוגה זה שם כולל לכמה סוגים של טכניקות קיימות, וכולן נכנסות תחת הכותרת של שיעורי יוגה- 

תרגול אסאנות – תנוחות, פרניאמה – תרגול נשימות, טכניקות טיהור – שודהיקרייאות, הרפיה ומדיטציה. כל חמשת אלה מהוות יחדיו מערכת מוכללת המטפלת בכל איברי הגוף ותפקודיו, לרבות הנפש. רצוי וכדאי להתחיל מתרגול אסאנות ומשם להתנסות בתרגולים אחרים.

  • את התועלת של היוגה מרגישים גם צעירים וגם מבוגרים, ויש הנוהגים לתאר אותה כביטוח הבריאות הטוב ביותר לכולם, מגיל שבע ועד שבעים.
  • הדבר היחיד הדרוש לתרגול הוא מחצלת סדין נקי או מזרון ויש שיאמרו שגם על זה אפשר לוותר.

אפשר לתרגל בבית או מחוץ לבית, ביחידות או בקבוצה.

כמעט בכל מזג אוויר, בכל ימות השנה והיא אינה כרוכה בציוד יקר.

בקיצור, תתחילו אתמול!

יוגה לנשים בהריון

אז מה חשוב לדעת לפני שתתחילי לתרגל יוגה בהריון? יוגה בהריון יכולה להוות דרך מצויינת להכין את גופך ללידה הקרבה ובאה, כאן נעזור לך לגבש

יוגה לילדים – המדריך השלם להורים מתחילים

יוגה לילדים הפך להיות מאוד פופלרי בשנים האחרונות, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להכנס לתחום. החופש הגדול בפתח והורים רבים מחפשים אטרקציות, פעילויות ודברים מעניינים