יוגה למתחילים

יוגה למתחילים

תוכן עניינים

יוגה למתחילים המדריך המלא ליוגי המתחיל בעולם המופלא הזה, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

אני נשאלת המון פעמים על יוגה, מאנשים שלא היו אף פעם בשיעור וגם כאלה שכן. איזה סוג אני עושה?

האם זה מתאים לכל אחד? ומה זה יוגה בכלל?

אז יוגה היא באמת כלי נהדר שיכול לתרום לכם להשיג הרבה מטרות שתרצו להשיג, זה די מצחיק כי כל המהות שלה הוא להשתחרר מהצורך בהישגים ומטרות אבל גם זה יקרה לכם באופן טבעי עם התרגול.

ובכל זאת מי שרוצה להתחיל לתרגל יוגה היום לפעמים חווה קושי גדול רק באיך להתחיל בכלל..

אז הכנתי לכם מדריך  קצר של יוגה למתחילים!

3 צעדים ליוגי המתחיל

שלב ראשון: למה יוגה למתחילים?

הצעד הראשון ממנו כדאי להתחיל עוד לפני שאתם נרשמים לשיעור הוא פשוט לשאול את עצמכם למה?

למה אתם רוצים להתחיל לעשות יוגה? האם יש סיבה ספציפית או פשוט בגלל שזה טרנדי?

  • האם אתם רוצים לשפר את בריאות הנפש? 
  • ללמוד איך להרגיע את הנפש, ולהוריד את רמות הלחץ והחרדה?
  • האם זה כדי להיראות טוב יותר ולהתחטב?
  • או אולי להיות גמישים יותר?

אלו הם הדברים שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם מתחילים לתרגל או לחפש מורים מתאימים עבורכם, התשובות לשאלת הלמה יתנו לכם את הסוג המתאים ביותר עבורכם ואת הדרך בה תבצעו את התרגולים שלכם באופן כללי.

חשוב שיהיה לכם ברור מה הלמה שלכם להתחיל להכניס יוגה לחיים שלכם, תגבשו כוונה ברורה ובהירה מה תרצו להשיג בזה, זה יכול להיות המון סיבות זה ממש לא חייב להיות רק אחת, אבל זה לחלוטין יתן לכם רעיון ברור לגבי סוג התרגול אותו תרצו לבצע.

אז ברגע שתהיה לכם תשובה של למה, הדבר הבא הוא לבדוק איפה?

שלב שני: יוגה למתחילים איפה לעשות?

השלב הבא אחרי הלמה שלך, הוא לבדוק איפה?

מה המקום האידיאלי עבורך לתרגל בו יוגה, האם אתם אנשים שאוהבים לתרגל בבית?

האם יש לכם סטודיואים ליוגה באזור שלכם? האם תעדיפו להתאמן לבד או עם עוד אנשים כך שאתם יכולים להכיר ולחבור לקבוצות באותו זמן? או אולי לצאת לטבע ולתרגל, בים או ביער.

מהניסיון האישי שלי יש הבדלים מהותיים במקום התרגול, תרגלתי בתקופות מסוימות בבית לבד, ובאחרות התמדתי והלכתי לשיעורים בסטודיו.

תמיד השתדלתי לשלב תרגולים אישיים או עם חברים גם בטבע, בים או בכל מקום באוויר הפתוח, עם תנאים נוחים לתרגול.

עוד דבר נפלא וחדש שיש היום, זה שיעורים אונליין. אז נכון אין לזה אותו אפקט של שיעור פיזי פרונטלי אבל כן יש לזה יתרונות אחרים ומעולים לא פחות. 

אז בין אם זה מסטודיו אונליין שמשדר לזום, או שיעורים מוקלטים ביוטיוב או כל פלטפורמה אחרת, זה מאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו גם ללא ידע בכלל להתחיל לתרגל מכל מקום ובכל מצב ובכל זמן פנוי שלנו ביום, שזו פריווילגיה עצומה שרצוי להשתמש בה!

העניין הוא שכשאתם רק מתחילים לתרגל, אתם לא באמת יודעים כלום על זה, רק נחשפים לדבר ומתחילים ללמוד, מאוד חשוב לדעת את הדברים וללמוד אותם כראוי לפני שתצללו עמוק מידי לתוך התנוחות שיש ביוגה.

לכן למתחילים הייתי מאוד ממליצה להצטרף לקבוצה או להירשם לסטודיו פעיל באזור שלכם וכך גם לבדוק עם האנשים שמתרגלים, מה זה יוגה עבורם ובעיקר לעשות תהליך עם מורה או מדריך שיעזור לכם, ילווה אתכם בדרך וידע לתת לכם תשובות ולתת יחס אישי שבהתלה מאוד מאוד משמעותי.

בנוסף גם כשהולכים לשיעור עם קבוצה האווירה שונה מתרגול אישי יחידני בבית למשל.

זה מקבל עוד רבדים והחוויה שונה, מעבר לזה יש את עניין המשמעת שאם קשה לכם לבד, תרגול בקבוצה הוא דבר שיכול לדרבן אתכם לצאת מהבית ולבצע את האימון לא משנה כמה תירוצים יש לכם בראש..

אז באמת לכל מצב יש יתרונות וחסרונות, חשוב שתגיעו להבנה עם עצמכם מה הכי מועיל עבורכם לאיכות התרגול ולהתמדה בו, כך שתפיקו את המירב.

שלב שלישי: איך לתרגל יוגה למתחילים?

השלב האחרון להתחיל לתרגל יוגה הוא האיך? איך מתחילים לתרגל יוגה? מה צריך כדי להתחיל?

אוקיי, אז דבר ראשון שתצטרכו הוא ציוד.

הרעיון ביוגה הוא באמת להשתמש בגוף שלנו ולהכיר בו ככלי, אז באמת ברוב המקרים לא נצטרך הרבה מעבר למזרון יוגה סטנדרטי או אפילו משטח, סדין או מגבת כמשהו שיהיה לנו נוח לתרגל עליו.

בדרך כלל כשנלך לתרגל בסטודיו יהיה להם מזרונים שאפשר להשתמש בהם.

אבל אם אתם בשלב שהבנתם שאתם רוצים לתרגל באופן קבוע רצוי שיהיה לכם מזרון משלכם.

השאלות הבאות שתשאלו את עצמכם במידה והתחלתם תרגול אישי לבד או בקבוצה, הן –

מה אורך התרגול? 

כמה פעמים בשבוע תרצו לתרגל ?

אז התשובות לשאלות האלה יכולות להשתנות עם הזמן ומאוד חשוב שתבהירו לכם את הלמה בדיוק וכך תדעו לענות על השאלות האלה כמו שצריך ולדעת ממה להתחיל.

כמו שאמרתי גם אם תתחילו מתרגול של שעה בשבוע, או רבע שעה כל יום, זה משהו שיכול להשתנות.

גם אופי האימון משתנה בהתאם למצב האישי שלכם. יהיו מצבים שתרצו להזיע יותר באימון ויהיו מצבים אחרים בהם תעדיפו לעשות תרגול יותר רגוע, נינוח ושליו.

זה הדבר הנפלא ביותר ביוגה שהתרגול כל הזמן משתנה ומתעצב לפי ההעדפות שלכם והמטרות שלכם ליום, לשבוע, לחודש ולחיים! ככה שתמצאו את הדרך האידיאלית עבורכם לתרגול מושלם.

הדבר החשוב ביותר פה הוא להתחיל באיטיות, היוגה תפעיל אצלכם שרירים ואזורים שמעולם לא הייתם מודעים אליהם לכן יש לעשות את זה לאט ובעדינות.

זכרו! היוגה כאן על מנת לשפר את איכות החיים שלכם, גם אם זה רבע שעה של יוגה ביום או שעתיים בשבוע שנעשים בהתמדה עושים פלאים!

תרגול יוגה נכון מתחיל בכך שתשאלו את עצמכם את השאלות המתאימות וגם תענו עליהן בכנות המירבית, כך תיצרו את התנאים הכי טובים עבורכם ועבור החיים שתירצו ליצור.

בסופו של דבר תגיעו לאימון שהכי מיטיב עם דרך החיים שבחרתם לעצמכם!

תנו בראש! בהצלחה!

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה הלאה :)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
מעוניינים בשיעור מתנה?

מלאו את הפרטים ונציג יצור אתכם קשר בהקדם.

בואו לגלות עוד

יוגה לנשים בהריון

אז מה חשוב לדעת לפני שתתחילי לתרגל יוגה בהריון? יוגה בהריון יכולה להוות דרך מצויינת להכין את גופך ללידה הקרבה ובאה, כאן נעזור לך לגבש