יוגה
טרנספורמציה של גוף ונפש

ברוכים הבאים לבלוג היוגה הגדול ביותר שתמצאו באינטרנט, כאן תוכלו לגלות את העולם הזה מחדש עם שיעורים מאמרים וסדנאות שישנו לכם את התפיסה הפיזית המנטלית והנפשית ב 180 מעלות, מרגישים שאתם מכונים?, בואו נתחיל.

תרגילי יוגה

ברכת השמש

תרגול ויניאסה קצר המשלב בתוכו את ברכת השמש. התרגול מעורר, מחזק ומגמיש את הגוף ויחד עם זאת מרגיע, מאזן ומפקס את המיינד. רשימת היתרונות שלה ארוכה היא מעוררת את הגוף ועם זאת עוזרת לשחרר ולהפיג מתח נפשי. מחזקת חגורת כתפיים, זרועות, רגליים. מותחת כתפיים, שרירי ירכיים אחוריות, ידיים. משפרת עיכול, מקלה כאבי ראש, כאבי גב ועייפות.

שיפור פעילות מערכת העיכול

כתוצאה מאורח החיים המודרני הרבה מאיתנו סובלים מבעיות במערכת העיכול, מערכת העיכול היא המערכת המקשרת בין החוץ לפנים. דרכה אנו מסוגלים לספק לגופנו את הרכיבים שהוא צריך על מנת להתקיים, וכמובן להוציא את מה שלא מועיל עבורנו. באמצעות התנוחה הפשוטה הזו נוכל לשפר את הספיגה של החומרים המעוילים לגוף והוצאה טובה יותר למזיקים לנו.

תרגול נשימה לניקוי וחידוש האנרגיה

יתרונות כלליים: מפעיל ומחזק את הסרעפת, הבטן, הטחול, הלבלב, הלב והכבד. משחרר רעלים מהריאות, משפר את העיכול ומנקה את הסינוסים. אתם יכולים להתאים את חוזק ועוצמת הנשיפה לגוף שלכם, כך שהטווח הוא מאוד רחב, יכולים לנשוף חזק/ חלש יותר ממה שמודגם בסרטון וכן לתרגל בסבב אחד 60 נשימות של קאפלאבטי, ניתן לבצע 3 סבבים.

כתבות אחרונות
מהי ויג'נאנה יוגה?

מהי ויג'נאנה יוגה?

בכתבה זו נבין בדיוק מהי ויג'נאנה יוגה ומה העקרונות שלה. הייחוד העיקרי של צורת התרגול הוא החשיבות הרבה ששמים בה על אופן ביצוע האסאנה –

מונחים ותנוחות יוגה

מודרה

מודרה (mudra) תרגום מילולי  לביטוי מחווה או חותמת, זוהי תנוחה שמבצעים עם האצבעות בזמן תרגול מדיטציה, ישנם  19 סוגים שונים  של מודרות אשר מבוצעות עם הידיים והאצבעות, וישנם 9 מודרות אשר מבוצעות עם הראש, 6 מודרות עם כל הגוף, 4 מודרות נעילה הידועות גם כ באנדות.

בהקטי

בהקטי (Bhakti ) יש להבדיל כאן בין בהקטי לבהקטי יוגה, התרגום של בהקטי הוא “היאחזות״, מצב בוא אנו מתמסרים לתרגול ולאל הבלתי מעורער”. תרגילים של בהקטי יוגה כוללים אלמנטים ברמה הדתית וחיבור רוחני פילוסופי עמוק כבר בתחילת הדרך.

ויניאסה

ויניאסה (vinyāsa)  זהו מעבר בין תנוחה לתנוחה, המקור של תנוחת הוינאסה מגיע מספר יוגה ישן אשר נקרא יוגה קורונטה זהו כתב סנסקריט שנכתב לפי הערכות מעל כ 4000 שנה. תנוחת ויניאסה  דורשת חיבור עמוק  של הגוף והתודעה ביחד במעבר מתנוחה אחת לשניה בכך שאנו שמעלים את המודעות לכל איבר ואיבר בזמן התרגול וכמובן גם במחשבה.

ברכת השמש

ברכת שמש (Surya Namaskar) היא ויניאסה אשר היא בנויה ממספר אסאנות (תנוחות) תנוחות אלה הן: “אוטאנאסנה” , “אורדווה האסטה טאדאסנה”, “טאדאסנה”, “ארדה אוטנאסנה”,”צ’אטוראנגה”, “אורדווה-מוקהה”, אדהו-מוקהה”.  את ברכת השמש לרוב נרצה לבצע בתחילת התרגול שלנו והמטרה שלה היא לעורר את הגוף ולחמם אותו , ברכת השתמש הנפוצה היא האטה יוגה וחלקים נוספים ממנה.

8 האיברים של היוגה

8 האיברים של היוגה (aṣṭāṅgayoga) אם נתרגם את זה אשטה = שמונה , אנגה = איבר. 

זהו מונח שהוגדר ע״י פטנג׳לי אבי היוגה בסגנון אשטנגה, שם הוא מחלק את היוגה ל-8 צורות שונות: יאמה, ניאמה, אסאנה, פראנאיאמה, פרטיאהרה, דהרניאה, דיאנה, וסאמהדי, למעשה ניתן לראות שהתרגול הפיזי של היוגה הוא רק אחד (אסאנה) מתוך שמונת האיברים של היוגה.

אסאנה

אסאנה (Asana) פירוש המילה הוא ״תנוחה״.
ברוב שיעורי היוגה שמוצעים היום אנחנו נתרגל אסאנות, שהם תרגולים פיזיים של תנוחות סטטיות/דינאמיות או רצף של תנועות המוכר כויניאסה ומתייחס לזרימה. ישנן מאות אסאנות שונות וחלק קטן מהם משותף לכל סגנונות היוגה וחלקן נלמדות או מבוצעות בזרמים שונים בלבד, יש סגנונות שיש בהם דגש על עזרים מסוימים על מנת לבצע את התנוחה באופן נכון ומדוייק יותר לכל אדם.